Arbeidsmarktcommunicatie en HR

Wat ik voor je doe

Arbeidsmarktcommunicatie

De arbeidsmarkt is een werknemersmarkt. Belangrijk om je bedrijf als goed werkgever te presenteren. Dat vraagt om extra inspanningen om op te vallen tussen al je concurrenten. 

Je werkgeversmerk verbeteren helpt bij het vlotter en soepeler werven van personeel (employer branding).

Aan de hand van een plan van aanpak maak ik inzichtelijk wat jou als werkgever onderscheidt van anderen. 

Op basis van deze inventarisatie ontvang je een voorstel hoe je je als werkgever het beste kunt positioneren.

Ook laat ik zien hoe je dit door vertaalt naar de verschillende mediakanalen en op je website. Daarnaast bepalen we welke media je hier het beste voor in kunt zetten. 

HR: Opzetten en adviseren

HR-beleid is een onderdeel van het organisatiebeleid, namelijk het deel dat direct te maken heeft met het personeel. Het is het geheel van maatregelen gericht op arbeid dat helpt bij het verwezenlijken van de organisatiedoelstellingen.

Met een goed HR-beleid krijg je meer grip op je organisatie. Werknemers komen beter tot hun recht en leveren actief een bijdrage aan de kerndoelen van je onderneming. 

Naast het opzetten en adviseren bij thema’s rondom de instroom, doorstroom en uitstroom van personeel, verzorg ik de uitvoering van het volgende onderdeel: 

 

Werving & selectie

Naast het werven van medewerkers maak ik na een online selectie-assessment (vragenlijsten en selectie-interview) een eerste selectie en begeleid het verdere selectieproces.