Waarom is content zo belangrijk?

Je wilt goede content om zichtbaar te zijn. Tekst is een belangrijk onderdeel van je verhaal naar buiten. Je doelgroep bereiken valt niet mee! Er komt steeds meer informatie op ons af. Aan de andere kant is het ook steeds gemakkelijker al deze informatie uit de weg te gaan, te ontlopen.

Om je te onderscheiden van de concurrent en aandacht te vragen van je doelgroep heb je goede content nodig.

Content waarmee je jouw deskundigheid laat zien afgestemd op je doelgroep. Content waarmee je een herkenbare en betekenisvolle merkidentiteit laat zien.

Ook de mediakanalen zijn veranderd, van kranten en tijdschriften naar online mediakanalen zoals Facebook of LinkedIn.

Dat maakt het voor jou weer gemakkelijker om je doelgroep te bereiken. Alleen kan nu iedereen wat plaatsen op bijvoorbeeld Twitter of Instagram en de aandacht trekken.

Hoe trek jij de aandacht?

Dat doe je als je de juiste content aanbiedt, waardevolle informatie die aantrekkelijk is en meerwaarde biedt voor jouw doelgroep.

Je wilt content plaatsen die je doelgroep waardeert. 

Google is dol op content

Content creators, ook wel content marketeers genoemd, creëren content met een meerwaarde voor een bepaalde doelgroep. Eigenlijk zijn we tekstschrijvers met een zwak voor marketing.

Heb jij een belangrijke boodschap en informatie met meerwaarde voor je doelgroep dan is het wel belangrijk dat je potentiële cliënt, klant of medewerker dit kan vinden.

Je wilt goede content om zichtbaar te zijn.

Bij jou moeten ze zijn!

Google-beloning

Google beloont je wanneer je hoogwaardige content creëert. Je krijgt een hogere positie in de zoekresultaten.

Heb je een uniek en betekenisvol verhaal vanuit je merkidentiteit en afgestemd op je doelgroep werpt dat natuurlijk zijn vruchten af.

En dan nog te bedenken dat de helft van de online bezoekers begint met een zoekopdracht op een zoekmachine zoals Google!

Online bezoekers delen interessante content. 

 

‘Content marketing is the only marketing left.’

Seth Godin

 

Waar plaats je die content?

Voor het plaatsen van je unieke content heb je een website nodig, en het is handig om te weten waar je unieke klant of cliënt graag zijn of haar informatie zoekt. Is dat via de sociale media? Zo ja welk kanaal? Ook is bekendheid met de Google-producten zoals Google Analytics, Google Adwords, SEO (zoekmachineoptimalisatie) en Google Mijn Bedrijf erg handig.

Een mooie website alleen is niet voldoende. Je wilt immers ook omzet draaien via je website. Hoe maak je van kijkers kopers?

Misschien wil je wel webinars gaan organiseren, maar hoe doe je dat?

De moed zakt je in de schoenen?

Je wilt juist graag bezig zijn met je vak, de kennis, kunde en vaardigheden waar jij warm van loopt.