Bepaal je merkidentiteit

In deze tijd van verandering hunkeren we naar een dieper gevoel van verbondenheid met ons werk.  Ook zien we graag dat aanbieders van diensten en producten meer integriteit en verantwoordelijk tonen. Potentiële klanten, cliënten of medewerkers willen zien waar je voor staat, als ondernemer of bedrijf. Dat vraagt om een herkenbare identiteit.

Voorbeelden hiervan zie je regelmatig. 

Denk maar eens aan de humoristische stijl van presenteren van Coolblue, Nespresso als heerser (‘What Else?’), de rebellerige Hornbach, en Hema met de doe-maar-gewoon-stijl van het archetype De Gewone Mens. 

Belangrijk is hoe je doelgroep over je merk denkt. 

Je wilt dat niet aan het toeval over laten en probeert daar juist onderscheidend in te zijn. Een merk moet relevant en geloofwaardig zijn. Bovendien moet het aansluiten bij je corporate branding.

Consequent communiceren vanuit je merkidentiteit zorgt ervoor dat je klanten, cliënten of medewerkers aan je weet te binden. Je bent herkenbaar, dus zichtbaar.

Nieuwsgierig wat je merkidentiteit is?